FANDOM

Normal 1~1.jpg

Phoebe Tonkin

Phoebe Tonkin blev født i Sydney i 1989 og har siden hun var 4 år dyrket mange forskellige danse-discipliner heriblandt klassisk ballet, step, hiphop og moderne dans.

Hun interesserede sig også meget for teater og fuldgjorde derfor et kursus hos Australian Theatre for Young People (ATYP) på Wharf Teatret da hun var omkring 12 år. Her lærte hun en masse forskellige skuespil-arter f.eks. Shakespeare, Script to Stage, Clowning Around og Musical Theatre. Senere gik hun på Queenwood skolen i Balmoral, som er kendt for dens teaterafdeling, og Phoebe fik også privatundervisning og tog del i skolens mange teaterforestillinger såsom Antigone, White Crane og Venetian Twins. Hver eneste år var Phoebe også med i skolens Shakespeare festival og endte med at vinde finalen i 2005 med en Midsommernats Drøm.

Med sine 16 år er Phoebe det yngste medlem af hovedrollerne i H2O og rollen som Cleo er hendes første TV-optræden. Det var ligesom at få et ønske opfyldt da hun fik tilbudt denne rolle. Selvom Phoebe ikke var den bedste svømmer til at begynde med har hun trænet meget inden optagelserne til serien begyndte.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki